Monday, March 18, 2013

Sulwhasoo Lumitouch Powder SPF25/PA++ 30g Review


엄마한테 선물받은 설화수 예서 팩트 후기입니당.
저는 휴대용으로 전에 리뷰한 디올 팩트를 가지고 다니고,
집에서는 요 제품을 바르고 나갑니다 ㅋㅋㅋㅋㅋ


설화수 예서팩트
SPF25, PA++
21호(은은한색)
11g


약간이긴 하지만 자외선 차단 기능도 있어서 안심이 되는 제품이에용


This is my review on Sulwhasoo Lumitouch Powder, which is a gift that my mom gave me. 
I usually carry the Diol pact powder that I wrote my review about last time and 
apply this product at home before going out. 

Sulwhasoo Lumitouch Powder
SPF25, PA++
Color no.21 (delicate color)
Volume: 11g







쨘 요런 모습입니당
사실 설화수는 엄마가 쓴느 화장품이라는 이미지가 강하고,
한방냄새가 나서 별로 관심이 없었는데요ㅋㅋㅋㅋ

왜 매출 1위인지 알겠네용ㅋㅋㅋㅋ

저는 21호 은은한 색을 사용하고 있구요.
피부가 밝은 편인데 나쁘진 않아요
화장 안한 듯 정말 은은한 느낌ㅋㅋㅋ
냄새는 그냥 일반 파우더 냄새? 약간의 한방냄새가 나구요 

Ta-da~! This is how the product looks like. 
In fact, I was not very interested in Sulwhasoo because they have this impression on me that it's a cosmetics that is used by old women and also because it had oriental fragrance. 

But now I finally understand why they are ranked at the top. 

I am currently using no.21, which is a delicate color. 
Even though I have bright skin, it's not too bad. 
It doesn't make me look like I've done the makeup. 
It smells like ordinary power and it also has a bit of oriental fragrance. 







요런 케이스 모습입니다
솔직히 케이스는 별로 마음에 들지 않아요........
ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

This is how the case looks like. 
In fact, I didn't really like the case. LOL






요렇게 여느 팩트처럼 거울이 똭 보입니돠 ㅋㅋㅋㅋ

You can see the mirror just like any other powder. 





요렇게 생겼어요~~

It looks like this. 





자 그러면 투척해 봅시당ㅋㅋㅋ
저 손은 좀전에 포스팅한 바디샵 와일드 체리를 바른 손
아직도 촉촉함이 남아있어요.
정말 짱인둡 b
아직 팩트를 투척하지 않은 손이에요.

주의 : 발 아닙니당. 제 손이에용ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

Now, let's try it out. 
I have applied the Bodyshop Wild Cherry on my hand. The sense of moisture is still there. 
I think it's really the best. 
I still haven't applied the powder on my hand. 

Warning : It's not my foot. It's my hand. 





오른쪽에만 파우더를 발랐는데요.
색감이 잘 표시나진 않았는데, 바른쪽에는 확실히 유분기가 없는 모습이 보이죠?
피부톤도 어느정도는 정리되었구요 ㅋㅋㅋ

I applied the powder only on the right side. 
It doesn't show that clearly in the photograph. But I am sure you can see that it doesn't have oil in it. It had calmed down the skin tone to a certain extent as well. 





플래쉬 크게 터뜨려서 한 번 더봅시당
바른쪽에는 유분기가 없는 뽀송뽀송한 손이 연출되었습니다 ㅋㅋ
커버력은 그닥 여기선 차이가 없어 보이는데 파운데이션이나 비비바르고 얼굴에 바르면 커버력 괜찮아요.

Let's take a look at it once again with the flash on. 
The area that I've applied the powder has become extremely soft. 
The covering capability isn't very distinct here. But it's quite good when you apply it after applying the foundation or a BB cream. 


 딱히 엄청 뛰어난 커버력은 아니지만 어느 정도 피부정돈은 되구요.
바르면 뽀송뽀송한 느낌이 들어서 좋아요>.<
약간 한방냄새나는게 팩트특유의 강한 냄새가 싫으신 분들한테 좋을 것 같아요.
21호를 써서 그런진 모르겠으나 자연스럽게 화장안한 듯한 모습이 연출되요 ㅋㅋㅋ
커버력 강한 것 찾으시는 분들은 별루일 것 같아용

I cannot say that it has an amazing covering ability, but it corrects the skin tone to a certain extent. I really like it because it feels very soft and smooth. 
I think it's a great product for those people who do not like the strong fragrance of powder because this product has a bit of oriental fragrance in it. Perhaps it's because that I used color no.21 that it had created a look on the face that doesn't seem to have anything on. 
I don't think it would be very satisfactory for those people who are looking for a product that has strong covering capability. 


http://jihoshop.com/index.php/popular-cosmetics/amorepacific-cosmetics/sulwhasoo/sulwhasoo-lumitouch-powder-spf25-pa-30g.html








No comments:

Post a Comment