Monday, March 18, 2013

Sulwhasoo Snowise UV Protect Cream 40ml Review


갑자기 인터넷 오류나서 다시 쓰는 리뷰- _-
열받음 ㅋㅋ
하지만 진정하겠어................ㅜㅜ

엄마의 화장대에서 뺏아온(?) 설화수 상백크림이예요~
SPF 46에 PA++ 이네요
선기능있는 데이크림인데,
사실 선크림처럼 사용해용 ㅎㅎ

40ml
가격의 압박 때문에 못 사다가 샘플로 써볼 수 있게 되서 기뻤어요 ㅎㅎㅎ

I am writing this review again because my internet suddenly got messed up. 
I am really mad. 
But I'll calm myself down. 

This is Sulwhasoo Snowise UV Protect Cream that I took from my mother's dressing table. 
It's SPF 46 PA++. 
Even though it's a day cream that has the sun function,
I use it like a sun cream. 

The volume is 40ml. 
I was not able to buy this product because it was too expensive and 
I was very happy to be able to use this product as sample. 






아침
말라있는 피부..ㅋㅋ
추워지니까 바로 티남;

Morning
My skin is very dry. 
It started to look very dry when the weather became cold. 






백탁현상 제로 ㅋㅋㅋ
올레!

쫀쫀하게 발려요~
역시 비싼 놈은 다르지요 케케

It doesn't turn your skin white. 
Olleh!

It applies in a chewy way. 
I guess expensive products are different. 




대략 요 정도 찍어발라보겠습니다

This is how much I've applied on my skin. 







자연스레 광나면서 좋아보이는 피부 ㅋㅋ
물론 쌩얼로 외출은 자제하는 편이지만.......

이거보다 좀 더 많이 바르면 약간 티나긴 해요
근데 몽달귀신처럼 안되니 걱정 마세용 ㅋㅋㅋ

탄력을 높여줄 거 같은 쫀쫀한 제형~ㅋㅋ
설화수스럽기도 하네염

My skin has natural glow and it looks very good. 
Of course, I try not to go out with my bare face... but..


It makes me look like that I've actually applied something on my face when I apply a bit more. 
But do not worry. You are not going to become like a the ghost of a bachelor. 

It has a chewy texture that makes you feel that it's going to enhance the flexibility of the skin. 




기름종이 테스트에서는
무난하게 나왔어요~
선크림은 다른 화장품보다 유분기가 좀 더 있는 거를 감안했을때 ㅎㅎ

The oil test on the oil paper was fairly okay
when I consider the fact sun creams normally have more oil than other cosmetics. 




메이크업했을 때 밀리지 않고 궁합이 좋았어요
샘플을 써보니 본품도 사고 싶은 -_- 슬픈 욕망이 드는 리뷰였습니당;

It didn't push away the makeup and it matched very well with other cosmetics. 
After trying out the sample, it made me want to use the original product. 



http://jihoshop.com/index.php/popular-cosmetics/amorepacific-cosmetics/sulwhasoo/sulwhasoo-snowise-uv-protect-cream-40ml.html





No comments:

Post a Comment