Monday, December 17, 2012

Etude House Bubble Hair Coloring Review


Etude House Bubble Hair Coloring


에뛰드하우스 핫 스타일 버블 헤어 컬러링
골드 브론즈

Etude House Hot Style Bubble Hair Coloring
Golden Bronze

요즘 셀프염색하기 쉽도록 거품타입의 염색제가 많이 나오고 있잖아요. 
동생의 머리뿌리가 많이 자랐다기에 염색하는 것을 도와주었어요.
에뛰드하우스의 핫스타일 버블 헤어 컬러링, 골드브론즈를 선택해서 염색을 했답니다 :)

You can find a lot of self-dyeing products these days and I helped my sister dye her hair because she told me that the roots of her hair had grown quite a lot. I used the Etude House Hot Style Bubble Hair Coloring(Golden Bronze) to dye her hair. 



에뛰드 핫 스타일 버블 헤어 컬러링의 구성품입니다. 
작은 상자 안에 이것저것 많이 들어있었어요.
염모제, 산화제 : 의약외품, 에뛰드하우스 
트리트먼트, 장갑, 비닐가운, 설명서, 빗이 들어있습니다.

These are the components of Etude House Bubble Hair Coloring set. There are a lot of things in the package. It contained the hair colorant, an oxidizer, a medical drug, the Etude House treatment, gloves, a vinyl robe, manual and a comb. 



거품타입 셀프염색제 요즘 많이 나오잖아요. 
저는 일본에서 거품 염색을 자주 하곤 했었는데…. 밝은 갈색 계열로^0^*
한국에서도 어느순간부터 거품타입의 염색제가 많이 나오더라고요. 좋아요 좋아!
마이크로 버블 부스터 기술의 촘촘한 거품으로 손이 닿지 않는 
모발까지 빈틈 없이 감싸줍니다.
가볍게 펌핑하여 샴푸하듯 바르면 쉽고 편리하게 염색 할 수 있어요.

You can find a lot of bubble-type hair coloring product these days. I used to dye my hair with those products when I was in Japan and I was able to see these products in South Korea quite soon. I like it. :) It covers your hair completely, even those area that you cannot reach with your hands, with its micro-bubble booster technology You can dye your hair very easily simply by applying the product on your hair as if you are washing your hair with a shampoo. 






친절한 설명서를 따라서 염색해 보았습니다.

I dyed my hair according to the instructions. 




보통은 염색제가 들어있는 상자를 버렸는데, 이 상자를 쓸모가 있었어요. 
상자 옆에 구멍이 뚫을 수 있게 되어있었죠 ^0^*
저 구멍이 염모제를 넣을 때, 산화제의 뚜껑을 걸어놓는 걸이게역할을 하는 것이랍니다.
오지랖도 넓지~ 배려해주는 에뛰드하우스! ㅋㅋㅋㅋ 
처음 봤어요 요거ㆀ 착하네 ㅋㅋㅋㅋㅋ

I usually used to throw away the box that used to have the colorant, but I had a purpose for this box this time. It has been made so that you can make a hole on the side. :)That hole plays the role of holding the lid of the colorant when you are pouring the hair colorant. It's really a nice thing to have. I've never seen this before LOL :)




산화제의 뚜껑이 펌프질을 마음대로 할 수 없도록, 고정이 되어 있어요 :)
저 고정대?를 빼야지만 염색을 할 수 있어요. 뚜껑을 상자에 고정합니다.

The lid of the hair colorant is fixed, so that it doesn't move around. :)
You need to take off that fixer before you start dyeing your hair. 
Now you fix the lid on the box.




염모제의 뚜껑을 제거한 뒤

After the lid of the hair colorant had been removed



산화제에 염모제를 투여해 주세요
Pour the hair colorant into the oxidizer

타사와의 거품비교
The comparison of bubbles with other products


無 알칼리취라서 촘촘하고 미세한 거품이 느껴지시나요?
제가 손에 올리고 찍은 것도 참고로 해 보세요.

Can you feel the close and fine bubbles? (The bubbles have alkali smell)
You can also try to put the bubbles on your hand like I did. 








장갑낀 손으로 펌프를 누르면 거품제형의 염색약이 나옵니다. 거품거품.
신기해서 뚜껑을 열어보았는데 안은 염색제가 아니었어요 ㅎㅎㅎㅎ 
 그냥 부으려고 했거든요 ㅋㅋㅋㅋㅋ
※ 같이 오는 장갑은 1회만 사용해 주세용 :) 좋은 것 같다고 또 쓰면 안 됩니다용

The colorants in bubbles come out when you press the pump with your hands. Bubbles~ bubbles! I opened it because I was curious about it.. and it wasn't a hair colorant. LOL :)
You know.. I just tried to pour it. LOL :)
* The gloves that come along with the product should only be used once. Don't use them just because they look nice. :)






머리겻을 따라 골고루 바른뒤, 샴푸하는 기분으로 감겨줬어요 ㅋㅋㅋㅋㅋ
동생은 컷트머리라서 염모제가 엄청 많이 남아서 바르고 바르고 바르고 또 발라주었어요^^;

I applied the colorants on the hair evenly and washed it like I was washing my hair. :)
There was a lot of leftover because my sister's hair is quite short. So I kept on putting on the colorant on her. LOL :)



헤어캡을 씌웠어요. 이렇게 하고 30분 방치했어요. ㅋㅋㅋㅋㅋ 
염색약에 조금 남아서, 제 앞머리에만 염색약을 발랐거든요...
색이 진하게 나올까봐 겁이나서 10분만 바르고 있었는데… 이게 왠걸 ㅋㅋㅋㅋ 
변함없었어요^-^* 30분은 해야 색이 나오는가 봐요….
염색하면서 좋았던 점은 염색약 특유의 심한 냄새가 나지 않아서 좋았어요. 
어째서 냄새가 나지 않는가 봤더니…?
無암모니아와 플로럴 프루티 계열의 은은한 향을 첨가해서 
순하고 향기로운 염색할 수 있도록 했대요.

I put on the hair cap and left her alone for about 30 minutes. LOL :)
There were leftovers and I put some on the front of my hair. I stayed like that for only 10 minutes because I was worried that the color might be too dense. But to my surprise, the color didn't change at all. I guess you have to put them on for at least 30 minutes. What was good about this product is that it didn't have that stinky smell that most dyeing products had. It was because it added a delicate floral fruity fragrance to provide a mild and fragrant smell. 




before & after 나갑니다.
Here is the before & after. 





색이 많이 연해졌죠 ^0^* 동생이 키가 커서 정수리가 보이지 않아서 ... 
뿌리가 많이 자란 줄 몰랐는데 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
BEFORE & AFTER 사진으로 남기려다 보니까 알겠더라구용 ^-^; 
뿌리부분도 신경써야겠어요 ㅎㅎㅎㅎㅎㅎ

뿌리염색을 잊으신 분들! 셀프염색을 쉽게 도와주는 거품염색제로 간편하게 염색하세요♪

The color became a lot more mild. I didn't know that the roots have grown that much because I usually don't get to see the top of my sister's head because she's taller than me. LOL :)
I eventually found out by seeing the before & after photograph. :)
I guess I should always take care of the roots as well. LOL :)

Try using Etude House's Bubble Hair Color If you forgot about dyeing the roots of your hair. 





Click here to purchase the product.

http://jihoshop.com/index.php/popular-cosmetics/shop-by-age-20s-1/etude-house/etude-house-hot-style-bubble-hair-coloring.html


A TIP FOR THE MAKE-UP!!


Please check the expiration date before using the cosmetics :)

*The expiration of our cosmetics is usually 3 years from the pack date before unsealing


Skin / Toner / Lotion1 year after unsealing (keep  it in a cold place)
Essence / Beauty Treatment8 months after unsealing (Keep it in a dark place)
Cream1 year after unsealing (Keep it in a cold place, 
i.e. room temperature)
Makeup Base / Foundation1 year after unsealing (Keep it in a cold place, 
i.e. room temperature)
Stick Foundation1 year after unsealing (Keep it in a cold place)
Eye ShadowOver 1 year after unsealing
Eyeliner1 year (When using brushes, wash or clean with tissues after using)
Mascara6 months
Cleansing Cream1 year ~ a year and a half after unsealing 
(Use cream type with a spatula)
Sunblock4 months ~ a year after unsealing
(Cold storage)
Nail / Enamel1 year after unsealing

※ For expiration date may vary from from items to items, please check the date before using them.

No comments:

Post a Comment